Przyczyna:
Sklepy internetowe Zen Cart mogą przechowywać zapytania do bazy danych w plikach tekstowych w określonym katalogu (domyślnie w wersjach 1.2.x i 1.3 jest to katalog /tmp, a od wersji 1.3.0.2, aż do najnowszych, katalogiem tym jest katalog /cache ; zmiany domyślnego katalogu można dokonać poprzez edycję pliku configure.php). Umożliwia to przyspieszenie ładowania stron przy ponownym wywołaniu zapytania. Komunikat o treści jak w tytule pojawia się w sytuacji gdy katalog cache nie istnieje, lub brak jest uprawnień do zapisywania w nim. Pomimo wyświetlenia komunikatu program pracuje nadal poprawnie, z tym wyjątkiem że zapytania do bazy danych nie zostają zachowane. Często również komunikat ten pojawia się na niewłaściwie skonfigurowanych serwerach tanich firm hostingowych pomimo poprawnego zapisu plików w katalogu.
Rozwiązanie:
Sprawdź czy katalog istnieje oraz czy ma prawidłowo ustawione prawa dostępu.
Jeśli chcesz przechowywać zapytania do bazy danych w plikach tekstowych na serwerze, a zarazem chcesz pozbyć się wyświetlanego komunikatu musisz dokonać edycji pliku application_top.php znajdującego się w następującej lokalizacji: /katalog_główny_sklepu/includes/
Otwórz plik w edytorze tekstu i na jego końcu odszukaj poniższą definicję:
define('WARN_SQL_CACHE_DIRECTORY_NOT_WRITEABLE', 'true');
i zmień jej treść do nastepującego brzmienia:
define('WARN_SQL_CACHE_DIRECTORY_NOT_WRITEABLE', 'false');
Po dokonaniu tej zmiany komunikat nie będzie się już pojawiał.